YENİ BİR MİM SİZİN ŞEHRİNİZ..


İzmir saat kulesi

Sevgili Cafe Tigrisin başlattığı ve benide dahil ettiği yeni bir mim akımı sizin şehriniz ile bir kez daha karşınızdayım :).  Ve Tigrise bir kez daha minnet duymaktayım hem güzeller güzeli şehrim İzmirim'i anlatma fırsatı verdiği, hem de beni yine unutmadığı için. Çok teşekkür ederim...Seviyorum seni Cafe Tigris..
Evet blog aleminin güzel yürekli arkadaşları bende sizleri mimledim. Şimdi sıra sizde sevgilerimle...
 
    Bücürük ve Ben
    Dremealla
    Sevdicann
    Şapşik Anne
    Gizli Yetenek
    Siyah kuğu
    Süslü püslü
    Güşah kınay
    Kızsal Şeyler
    Hilal Ceylan






        Victor Hugo  1829 yılında yayınlanan "Les Orientales" isimli kitabında ki  "La captive" adlı şiirinde İzmir'den
 "Smyrne (simirna) est une princesse". Yani,

  "İzmir bir prensestir,
   Çok güzel küçük şapkasıyla.
   Mutlu ilkbaharlar durmaksızın,
   Onun çağrısına yanıt verir.
   Nasıl vazo içindeki çiçekler gülümserse,
   O da denizler arasından ışıldar.
   Hatta Arşipel'in yaratılışından çok daha tutkulu..." diye bahsetmiş.

         Hiç görmediği, daha önce hiç gelmediği, sadece çok uzaklardan şöyle bir baktığı ünü ülke dışına taşıp batıya uzanan, efsanevi büyülü güzelliği için,  Atlantis'lileri yenen ve İzmir'i kuran Amazon kraliçesi olan Myrina tarafından  İ. Ö. 3000 yılların da körfezin kuzey-doğu ucunda Bayraklı dolaylarında kurulmuş olmasından etkilendiği  dünya şehri İzmir için.
   
         İzmir'li sanatçı Dario Moreno, yahudi asıllı film yıldızı, şarkıcı, gitarist.İzmir aşkını vasiyetinde şöyle dile getirmiş;
        İzmir, tatlı ve sevgili şehrim. Birgün şayet senden uzakta ölürsem; Beni sana getirsinler. Fakat: mezarıma götürürken ÖLDÜ demesinler UYUYOR desinler, koynunda tatlı İZMİR'im demiş.
         Bu vasiyeti, Dario Morenonun kendi adıyla anılan sokakta bulunan evinin duvarında bir plakayla asılıdır.

   
       "  Türkiye'den sıkıldığım zaman İzmire giderim ben, Simite gevrek deriz biz... Çekirdeğe çiğdem. Kordon elektrik aleti değildir. Kumru da kuş değildir bizim için...Sen sigorta dersin... Biz asfalya deriz. Uzatmayız...Gidiyom, geliyom deriz. Evimiz 800 metrekare olsun, balkonda otururuz.  35'imiz var, 35 buçuğumuz da var.. " Diyor     " Yılmaz Özdil "

           "Öyle insanlardır ki taştan yapılmış bir kaleye kadife derler. Zeytin kokar tanrıların ağzı, benim doğduğum memlekette.." Diyor   " Tan Sağtürk "



            İstiklal harbinde,  İlk kurşun da, son kurşun da İzmir den atılmıştır. İç içe geçmiş kültürlerin şehridir İzmir ,  Sezen Aksunun da dediği gibi "Müslüman'ı, Yahudi'si, Urum'u iç içe yaşar. 3 dinin mezarlığını yan yana bu şehirde görürsünüz. Belkide onun için gavur İzmir derler adına. Aslında gavurlukla hiç alakası yokken. Gevrek  pekmezle yapılır izmirde gevrek olsun diye. Onun için gevrektir adı. İzmir Atatürk'ü sever, Atatürk İzmir'i. Annesi Zübeyde hanımı İzmir'in kollarına emanet edişi bu yüzdendir. Güneş nereye giderse gitsin en güzel İzmir' de batar. İzmir en çok güzel kızlarıyla meşhurdur. Ünlülerin çoğu da İzmir'lidir zaten. Özgürlüğümüze de, rahatımıza da düşkünüzdür. O yüzdendir Çeşmeye denize gidebilnek için 4 şeritli otaban yapmamız. Çeşme dediysem karıştırmayın sakın evlerinizde ki musluklardan bahsetmiyorum. Çeşme İzmir'in,  dünyanın en güzel, en ışıltılı sularına sahip  yazın bütün ünlülerin doluştuğu denizidir.



           "İzmir'in denizi kız, kızı deniz kokar" diyor " Cahit Külebi " Atatürk'e Ağıt  şiirinde, yani her şey deniz kokar izmir de. Yolunuz düşerse (bence düşmese de düşürün derim ) Çeşme, Alaçatı, Foça, Urla, Karaburun, Dikili, Aliağa, Menderes, Selçuk, ta denize girmeden dönmeyin  derim. Eğer Foçaya giderseniz manastır tepede bulunan  küçük küçük adacıkların göründüğü denize karşı manzarasında mutlaka bir çay için. Vaktiniz varsa gün batımını izleyin. Uzun süre etkisinden kurtulamayacaksınız garanti veririm.
          İzmir konaktan  vapura binin ve martıların size eşlik etmesine izin verin. Haa unutmadan vapura binmeden önce gevrek almayı ihmal etmeyin martılara atmak için. Karşıyaka'ya gidin sahil boyunca yürüyün hatta faytona binin. Çarşıyı, bostanlıyı gezin. Gondol kafeye uğrayın. Belki gondola binip  havuzun içinde tur atmak istersiniz. Ya da boşverin oturun ve havuza karşı bir çay için keyfine doyamayacaksınız. Tekrar vapurla konağa gelin saat kulesinin altında güvercinlere yem verin fotoğraf çektirin . Hemen karşısındaki tarihi kemeraltı çarşısını gezmeden bir yere gitmeyin. Hisar önüne gidin hisar camii' sini gezin. Eğer camii gezmeyi seviyorsanız konak civarında  ve kemeraltı'nın içinde pek çok tarihi camii'yi gezebilirsiniz. Ondan sonrada vakit kaybetmeden ver elini kızlarağası hanı; tarihi mistik kokusu sizi büyüleyecek. Kızlarağası hanı 1745'lerde 1.Mahmut'un kızlarağası Hacı beşir Ağa tarafından yapılmış. Hanın içinde veya etrafında fincanda pişen kahveden içmeyi ihmal etmeyin.yanında getirilen lokumlarında tadına bakın bi zahmet. İsterseniz falda baktırabilirsiniz.  Kahvelerinizi içtiyseniz Romalılar zamanından kalma Kadife kaleyi görmeye gidin ve bütün İzmir'e tepeden bakın. İzmir'e Tepelerden bakmaya doyamadıysanız 1907 yılında nesim levi tarafından  yaptırılan  tarihi asansöre geçin . Asansörle yukarı çıkıp  dünyaca ünlü şarkıcı ve gitarist Dario Moreno sokağını ve aynı sokakta bulunan evini gezin. Bu arada Asansörün gece manzarası muhteşem görün derim.


      Artık balçovaya gidip teleferiğe binmenin zamanı geldi sanırım.  Bakımı ve çevre düzenlemesi yeni yapılan teleferiğe çıkmadan bol oksijenli dağ havasını içinize çekmeden İzmir'i terketmeyin sakın. Yukarı çıkarken de, aşağı inerkende bence dağı arkanıza alıp nefiss deniz manzarasını doya doya yaşayın benim naçizane tavsiyemdir :) . Son olarak incir altına uğrayın. Kent ormanının içinde yürüyüş yapın hatta şimdi tamda zamanı güzel güneşli bahar günlerinde denize sıfır konumda ailenizle güzel bir piknik yapın, top oynayın, uçurtma uçurun...
       Daha anlatamadığım bir sürü güzel semtleri, ilçeleri var tabii izmirin, Alsancak gibi, Göztepe gibi, Sahil evleri gibi. Kordon boyumuz var mesela. İzmir'in meşhur imbat rüzgarı ile şarkılara konu olmuş, insanların çay içtiği, güneşin batışını izlediği, sabah kahvaltılarını boyoz eşliğinde yaptığı, akşamları sevdiğiyle, ailesiyle bir uçtan bir uca yürüdüğü. Sonra birde yolunuz düşerse İzmir sasalıya da uğramadan geçmeyin. Sasalı doğal yaşam parkı. Orada tavus kuşları tüm haşmetiyle karşılayacaktır sizi...
   


Haaaa birde İzmir'in meşhurr boyozundan mutlaka  yiyin.  Başka hiçbir yerde bulamazsınız.. :) Haydi hepinizi İzmir'e bekliyoruz.. Hoş gelirsiniz, Sefa getirirsiniz..
     
Buraları mutlaka görün;

Şirince/Selçuk, Meryem Ana/Selçuk, Efes Antik Kenti/selçuk, Yedi Uyuyanlar/selçuk, Bademli Köyü/Dikili, Mordoğan Karaburun/ Dikili, Sığacık /Seferihisar, Kaynarpınar/Karaburun, Dalyanköy/Çeşme,  Birgi/Ödemiş, Bozdağ/Ödemiş. 

Bunları yiyin;

Kumru, çöp şiş, lokma tatlısı, İzmir köfte, şevketi bostan, zeytinyağlı yemekler,  enginar, subye,  boyoz, gevrek

10 yorum:

  1. Ne güzel bir İzmir anlatımı olmuş. Ben de İzmirliyim, İzmir'deyim. İnsanın şehrini böyle dinlemesi ayrı bir güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmiş olmanıza çok sevindim =). Ne güzel, İzmir'li olmanız beni ayrıca mutlu etti 😊.İzmir şiir gibi bir şehir anlatmasıda dinlemeside çok güzel gerçekten. Sevgilerimle 🤗.

      Sil
  2. İzmiri Harika Anlatmışsın Ba Yıllll Dımmmm Anlatımına Zehra :) Yalnız bir parantez açmalıyım Kaplumbağa cığım Mail attım yine kayıp mı oldu ne oldu belirsiz senden ses yok :)))) Kimbilir nerelerdesin :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayısçım çok teşekkür ederim işte elimden geldiğince anlatmaya çalıştım 😄. Aslında daha çok var da okumaktan sıkılmayın diye, yoksa İzmir bu yani anlat anlat bitmez 🤗. Mail attın mı? Bildirimlere bi bakayım hemen 😄. Ayy bi utandım yaa ben çok ağır tekno özürlü Ninjayım hahaha. Ama ben dediydim mail işi biraz yavaş diye tamam bakıp döncem sana 😄❤💕

      Sil
  3. Nazım'ın vatan sevgisi gibi seviyorum İzmir'i.Sevgiliye duyulan aşk gibi.Güzel şehrimize benim için dünyanın başkenti diye boşa demedim ben.Viktor Hugo'nun şiirini ilk kez okudum, Arşipel'in anlamını araştırdım, İzmir'in Atlantislilere kadar dayandığını bilmiyordum.İnan latife olsun diye demiyorum.Her cümleyi tekrar tekrar tekrarlayarak okudum.Sindire sindire...
    Daha önce de İzmir'e dair okuduklarım olmuştu.Ama nasıl güzel anlatmışsın ki, kendimden geçtim.Şehrime bir kez daha aşık oldum.Bir çocuk daha düşünmüş olsaydım ismini İzmir koyardım.İçime doldurduğun sevgilerin en kocamanıyla, sevgiler Zehracım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl aynı duyguları yaşıyoruz seninle Aytülcüm. Nazım, İzmir, Vatan aşkı. Ve biliyormusun eğer benimde 2. Çocuğum yine kız olsaydı adını İsmira koyacaktım ki İsmira İzmir'in mitolojik ismi. Güzel sözlerin için sana çok teşekkür ederim. Beni o kadar mutlu ettin ki İzmir'i İzmir'e yakışır şekilde anlatabilmişsem eğer ne mutlu bana :). Sevgilerimle ❤❤

      Sil
  4. Arkadaşlara katılıyorum harika bir anlatım olmuş :) İzmir'i gezmeye kalksam senin yazını rehber edinirdim, anlattigin yerleri tek tek gezerdim. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim Cem 😊. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Yazımı rehber olarak kullanma düşüncen beni gerçekten onore etti tekrar teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  6. İzmiri mən də çox sevirəm. Orda yaşayan çox sevdiyim qohumlarım sayəsində bir neçə il əvvəl gəlib gəzmişdim bu gözəl şəhəri. Ah imkan olsa yenə gələ bilsəm kaş ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir başka güzeldir ❤. Victor Hugo görmeden aşık olmuştur bu şehre 😊. İnşalllah tekrar gelip gezmeniz nasip olur İzmir'i sevgili Umman. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için selam ve sevgilerimle ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.